Lyssna

Translate site

Translate

Meny

Växeltelefonisternas tid är förbi - nu är det Kommunvägledare som är framtiden.

Sofia och Maissa våra kommunvägledare hjälper besökare i kommunen.

Kontaktcenter är porten in men också porten ut i Lysekils kommun.

I det här teamet är ett starkt kundperspektiv det viktigaste av allt. På bilden ser du Sofia och Maissa som arbetar som kommunvägledare, men det finns tre kommunvägledare till som arbetar på Kontaktcenter; Pia-Lill, Menchie och Marie.

Säg gärna hej till dem när du passerar förbi dem i olika ärenden. Varje minut arbetar de med att kommunens medborgare alltid ska uppleva Lysekils kommun som lättillgänglig att kontakta och föra dialog med.

Uppgifter i Kontaktcenter

Kontaktcenter kan också underlätta hanteringen av vissa uppgifter och är en naturlig mötesplats för att få allmän information om kommunen, men även mer verksamhetsspecifik information. På Kontaktcenter är man också specialister inom färdtjänst, riksfärdtjänst och vigslar.

Ombyggnationen av Kontaktcenter klar i mars 2020

Kontaktcenter är den naturliga mötesplatsen för medborgare för att ta del av information och nyheter som representerar hela kommunen. Det gäller både digitalt och fysiskt på plats. Snart kommer hela lokalen byggas om och planeras stå färdig i slutet av mars 2020. Lokalen kommer belysa Lysekils kommuns dåtid, nutid och framtid, med större betoning på nutid och framtid, samt lyfta kommunens varumärke och platsens attraktivitet. En av kommunens 14 st Infopoint - att bemöta turister - ligger också i lokalen och Kontaktcenter kommer lotsa turistande besökare vidare.

Öppettider i Kontaktcenter

Öppettiderna är måndag - torsdag mellan klockan 08.00- 16.30, fredag 08.00-16.00.

Vid ytterligare frågor ring 0523-61 30 00

eller mail Sofia Strågesjö Holgersson sofia.stragesjoholgersson@lysekil.se