Socialkontoret har äntligen invigts efter renovering

Invigningen av den nya besöksarenan blev ett uppskattat och välbesökt tillfälle. Förvaltningschef Johan Lundh inledde med ett kort tal där han lyfte betydelsen av tillgängliga och välkomnande mötesplatser för våra invånare, innan han högtidligt klippte bandet.
%20IMG_2278.jpeg)
Rummen har fräschats upp, möblerats om och anpassats till fler målgrupper än tidigare, bland annat specifika rum för barn och ungdomar.
Socialkontoret består av reception och sju samtalsrum på nedervåningen, vilket skärmar av socialkontorets kärnverksamhet, detta gör möten tryggare, mer diskreta, ökar integriteten och minskar risken att stöta på bekanta. Samtidigt förbättras arbetsmiljön och säkerheten för personalen.
– Responsen från besökarna var mycket positiv, och den nya besöksarenan beskrevs som både inbjudande och funktionell. Invigningen markerade en viktig satsning på att stärka mötet mellan socialtjänsten och de vi är till för, säger avdelningschef mottag och utredning Anna Saxarås.
Framåt planeras även digital incheckning och informationsskärm i receptionen.
Tack för en fin invigning med snittar, alkoholfritt bubbel och ett quiz med frågor kopplade till socialtjänstens arbete, vilket skapade både engagemang och samtal bland deltagarna.
%20(3)%20IMG_2279.jpeg)
