Kommunens samhällsbyggnadschef lämnar Lysekil för nytt uppdrag

måns werner, samhällsbyggnadschef

Måns Werner har beslutat att avsluta sin tjänst som förvaltningschef för samhällsbyggnad i Lysekils kommun efter snart fem år på posten. Han går nu vidare till en liknande roll i Vårgårda kommun.

– Det är med blandade känslor jag lämnar mitt uppdrag, säger Måns Werner. Jag har trivts väldigt bra i Lysekil och är stolt över det vi har åstadkommit tillsammans. Samtidigt ser jag fram emot nya utmaningar och att fortsätta utvecklas i en ny kommun.

Som förvaltningschef har Måns Werner lett och samordnat arbetet inom samhällsbyggnadsområdet och varit en del av kommunens ledningsgrupp. Uppdraget omfattar bland annat planering, utveckling och service till invånare och näringsliv.

– Måns har bidragit på ett mycket bra sätt under sina år i kommunen och det är självklart väldigt tråkigt att han lämnar, säger kommundirektör Karolina Samuelsson. Samtidigt önskar jag Måns all lycka i det nya uppdraget och ser att Lysekil får möjlighet att ta nya tag framåt tillsammans med någon ny person i uppdraget.

Måns Werner lämnar sitt uppdrag i början av hösten. Arbetet med att tillsätta en efterträdare påbörjas omgående.