Hur nöjd är du med vår service?

Bild på receptionsdisken i kommunhuset

Från den 17 mars och åtta veckor framåt kommer Lysekils kommun att genomföra en kundundersökning. Den mäter invånarnas upplevelse av service och bemötande när de kontaktar kommunen.

Personer som mailat till kommunmailen kommun@lysekil.se eller ringt till kontaktcenter eller till någon av kommunens anknytningsnummer kan komma att väljas ut till undersökningen. De får ett mail eller sms med en länk till en kort enkät dagen efter samtalet eller inom en vecka efter mailkontakten. Avsändare är Lysekils kommun och svaren är anonyma.

- Undersökningen är viktig för att vi ska kunna utveckla vår verksamhet utifrån invånarnas upplevelser och behov, säger Tove Andersson, chef för Näringsliv och kommunikation. Vi kan också jämföra oss med andra kommuner i Sverige.

Resultat i juni

Undersökningen genomförs av Brilliant Future Sverige och har tagits fram i samarbete med Sveriges kommuner och regioner (SKR). Resultatet kommer i juni.

Har du frågor om kundundersökningen? Maila eller ring gärna kommunens kontaktcenter.