Meny
Ikon utropstecken

Kontaktcenter

Lysekils kommuns kontaktcenter

Vårt mål är att det ska vara enkelt att kontakta och få svar av kommunen. Med ett genuint engagemang och breda kunskaper om kommunens verksamheter, besvarar vi dina frågor eller vägleder dig till rätt tjänsteperson.

Kontaktcenter i kommunhuset

Kommunvägledarna i Kontaktcenter arbetar för att du som invånare, näringsidkare och besökare ska få en så enkel kundresa som möjligt. Ett kontaktcenter fungerar som en samlad väg in till kommunen oavsett ärende.

Med ett Kontaktcenter i kommunen skapar vi ett mer personligt och enhetligt bemötande. I varje kundmöte strävar vi efter att lösa ditt ärende vid första kontakt.

Telefon: 0523–61 30 00
E-post: kommun@lysekil.se
Organisationsnummer: 212 000–1389

Besöksadress

Kungsgatan 44, 453 80 Lysekil

Ordinarie öppettider

Måndag–torsdag: 08.00–16.30
Fredag: 08.00–16.00

Avvikande öppettider 2024

1 januari: stängt
5 januari: stänger kl. 15.00
28 mars: stänger kl. 15.00
29 mars: stängt
1 april: stängt
30 april: stänger kl. 15.00
1 maj: stängt
8 maj: stänger kl. 15.00
9 maj: stängt
5 juni: stänger kl. 15.00
6 juni: stängt
21 juni: stängt
1 november: stänger kl. 15.00
23 december: stänger kl. 15.00
24 december-26 december: stängt
27 december: stänger kl. 15.30
30 december: stänger kl. 15.00
31 december: stängt

2025
1 januari: stängt
6 januari: stängt

Akut social hjälp

Om du behöver akut stöd i en utsatt situation när socialtjänsten är stängd kan du vända dig till socialjouren via SOS-Alarm.
Telefon: 112

Ring polisen om du vill göra en polisanmälan.
Telefon: 114 14

Här hittar du andra telefonnummer när du behöver social hjälp i akuta och icke-akuta lägen:

Socialtjänstens telefonnummer i akuta lägen

Felanmälan

Använd kommunens digitala tjänst för att snabbt och enkelt skicka in din felanmälan.

Nödsituation

I nödsituation ring SOS Alarm.
Telefon: 112

Presskontakt

Är du journalist och behöver vägledning? Kontakta kommunikationsavdelningen. Vi kan även hjälpa till med att förmedla bilder vid behov.

E-post: kommunikation@lysekil.se

För kontakt med tjänstemän, ring kommunens växel:
Telefon: 0523-61 30 00

Synpunkter och förslag

Vi vill bli bättre på vårt arbete med att utveckla våra verksamheter, därför är det viktigt för oss att få synpunkter och förslag. Du kan även lämna in medborgarförslag samt visselblåsning.

Du kan lämna synpunkter på vad som helst inom kommunens verksamheter.

Lämna synpunkter och förslag

Statens servicecenter

I Kontaktcenters lokaler har Statens servicecenter ett lokalt servicekontor där de samarbetar med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Här kan du kan få hjälp att använda e-tjänster, fylla i blanketter och ansökningar samt få information om dina pågående ärenden.

För mer information samt öppettider, besök Statens servicecenters hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..