Meny

Att tänka på inför resan

För att resan med färdtjänsten ska gå så smidigt som möjligt finns det vissa saker som är bra att känna till inför resan.

Beställning av resa

Alla färdtjänstresor beställs genom Västtrafiks beställningscentral på telefon 020-91 90 90. Beställning av återresan kan göras samtidigt.

Resan ska beställas tidigast 14 dagar och senast 1 timme före
önskad resa. Resor nattetid bokas med god framförhållning.

Resorna beställs mellan klockan 06.00-22.00 vardagar och 08.00-22.00 helger.

Beställ gärna din återresa samtidigt.

När du ringer beställningscentralen vill de veta:

• Ditt namn och personnummer

• Ditt telefonnummer

• Var du vill bli hämtad

• Vart du ska åka

• När du vill åka

Du måste vid resan kunna visa upp giltig legitimation.

Avbeställning och ändring av resa

Om inte resan blir av, måste du avbeställa resan minst en timme innan resan skulle ha påbörjats.

För avbeställning och ändring av en tidigare beställd resa kan du ringa beställningscentralen dygnet runt.

Vad gör jag om bilen inte kommer?

Om bilen är mer än 15 minuter försenad ring beställningscentralen.

Hur lämnar jag en synpunkt?

Om du har en synpunkt eller annat som berör en utförd resa ring beställningscentralen. Om du vill ha ett svar på synpunkten måste du begära detta.

Vill du hellre mejla ditt ärende kan du göra detta till kundtjanst@samres.se

Mer information om färdtjänst resor och Västtrafik hittar ni här:

Har du fler frågor?

Du är alltid välkommen att prata med oss på kontaktcenter om du har frågor eller funderingar.

Telefon: 0523-613000

E-post:  kontaktcenter@lysekil.se