Translate site

Translate

Meny

Framtidens kontaktcenter

bild från kontaktcenterfilmen.

Snart öppnas dörrarna till det nyrenoverade kontaktcentret.

Nu börjar det närma sig att kontaktcenter kan slå upp dörrarna till det nya entréplanet i kommunhuset. Redan nu kan vi visa ett smakprov på hur det kommer att se ut i filmen om kontaktcenter:

Snabbfakta om kontaktcenter

  • Kontaktcenter arbetar i dag i 10 olika verksamhetssystem. Allt för att kunna ge snabb service till dig som kund och för att kunna vara ett stöd till kommunens medarbetare.
  • Kontaktcenter tar emot i snitt 288 samtal varje dag. Av dessa löser kontaktcenter cirka en tredjedel direkt utan behöva koppla samtalet vidare till berörd handläggare.
  • Kontaktcenter har i snitt 45 besökare per dag. Besöken innebär allt från besökare utifrån men även interna ärenden och turistrådgivning.
  • I kontaktcenter kan vi hjälpa dig på fyra olika språk: arabiska, filippinska, engelska och svenska.

Kontaktcenters målsättning är att arbeta:

  • Öppet – du som kund är alltid välkommen, kontaktcenter ska vara en plats du vill besöka
  • Enkelt – du kan få svar på många frågor direkt i kontaktcenter utan att bli vidarekopplad
  • Värdigt – du ska känna att kontaktcenter finns till för dig