Meny

Dela sidan på sociala medier

Evenemangsutbildning för företag och ideella eldsjälar

Deltagare och föreläsare vid evenemangsutbildningen.

I slutet av mars hölls en utbildning i digital marknadsföring av evenemang.

På den digitala plattformen www.vastsverige.com kan man marknadsföra evenemang och nå ut till en bred målgrupp. Torsdagen den 28 mars hölls en utbildning i kommunhuset i hur man marknadsför sitt evenemang via plattformen.

Brett deltagande

Inbjudna var lokala företag, kommunala tjänstemän, föreningar och organisationer, och uppslutningen var mycket god.

Cia Säll och Elisabeth Thörnblom på avdelningen för hållbar utveckling höll i utbildningen inför engagerade deltagare. Under länkar hittar du presentationen från utbildningstillfället.

Utbildningen var populär och ett andra tillfälle kommer att erbjudas under våren.

Länkar

Destinationsstrategi Lysekil 2030

Evenemangsutbildningen genomfördes som en del av arbetet med Destinationsstrategi Lysekil 2030 som antogs i kommunfullmäktige i mars 2019. Den anger riktningen för hur Lysekils kommun ska utvecklas som plats för att vara attraktiv året runt för boende och besökare, näringsliv och föreningsliv.

Det krävs samverkan, förståelse och engagemang mellan flera olika intressenter för att utveckla en destination. Strategin är en del av arbetet med att förverkliga Vision Lysekil 2030 och kommunens fem utvecklingsområden samt styr mot politiskt beslutade fokusområden inom den regionala samverkan Ett enat Bohuslän.

Arbetet med destinationsstrategin startades upp inom ramen för projekt Urban Platsinnovation och bedrivs nu genom avdelningen för hållbar utveckling.

Vision Lysekil 2030öppnas i nytt fönster

Destinationsstrategi och kommunens fem utvecklingsområdenPDF

Ett enat Bohuslänöppnas i nytt fönster