Personlig försäljning inom Besöksnäringen, maj 2025

Värdskap, kommunikation och försäljningsteknik
"-Kaffe och lön tar dig bara en bit på vägen till sann arbetsglädje…”
Framgångsrik försäljning, kunskap att bygga relationer & påverka upplevelser, skapar resultat.

Utbildningens upplägg

Kursstart: Fysisk träff i Lysekil den 5/5 kl. 13.00 -16.00.
Att delta fysiskt på kursstarten främjar engagemang för att bygga relationer med studiekamrater och
lärare. Var och en får en personlig fokuserad
upplevelse som lägger en bra grund för kursen.
Ibland kommer ”livet emellan” och därför erbjuder vi också en uppstart på distans.

Uppstart via Teams den 6/5 kl.13.00-16.00
Kursen avslutas 5/6.
2 seminarier/vecka och hemuppgifter mellan kurstillfällena.
Seminarium via teams: tisdagar kl.13–16 och
torsdagar kl.13-16.
Handledning torsdagar kl.11.30- 12.30
Individuell handledning bokas med läraren.

Under seminarierna arbetar vi med fiktiva praktiska ”case” individuellt och i grupp.Du får jobba med uppgifter i koppling till det företag där du jobbar.
Vi går igenom olika teoretiska verktyg och trattar ner dessa i övningar som direkt kan appliceras på just din arbetsplats.
Ingen litteratur krävs – läraren delar uppgifter, mallar och dokument.

Kursinnehåll:

- Service & värdskap
- Personligt varumärke & ansiktet utåt för din arbetsgivare.
- Professionell kommunikation
- Ansvar och mandat
- Problem och konflikter
- Stress och uthållighethållbart
- Medarbetarskap.
- Försäljningsteknik

I begreppet service & värdskap går vi in på hur
man får framgångsrika resultat genom att använda
medvetet bemötande. Vi gör övningar kopplat till situationer som uppstår i driften. Det personliga varumärket är DITT och du får lära dig tekniker som vässar ditt varumärke.

Professionell kommunikation är viktigt i alla relationer. Med enkla verktyg får du insikt i hur du själv reagerar när du utmanas och hur du kan göra medvetna val i möten med olika personligheter.

Försäljningsteknik är avgörande för att du ska bidra till att företaget utvecklas. Vi går igenom olika säljsituationer och tekniker för merförsäljning. Vi belyser konkreta delar i verksamheten som indirekt kan öka försäljningen,

-”vad sägs om att en toalett säljer”- kursledare
Maggie Grundén-föreläsare och ledarskapscoach med lång erfarenhet av besöksnäringen, ägare av hotell- och restauranger på Skaftö och i Sälenfjällen.

Ansökan via vår E-tjänst Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Sök på kursnamnet.
Ansök senast 23 april!
Kontakt för frågor om ansökan: vuxenutbildningen@lysekil.se