Meny

Avfallsplan

Illustration av avfallstrappan

Lysekils kommun har tillsammans med Munkedals, Sotenäs och Tanums kommuner tagit fram ett förslag till gemensam avfallsplan. Granskning pågår 20 september till 20 oktober 2024.

Det övergripande syftet med avfallsplanen är att skapa en hållbar resursanvändning där avfall förebyggs, material och produkter stannar längre i kretsloppet och det avfall som ändå uppstår ses som en resurs och omhändertas på rätt sätt.

Granskning

Under granskningen har du möjlighet att ta del av förslaget och lämna dina synpunkter. Anledningen till granskning är dels att förbättra beslutsunderlaget genom att få tillgång till den kunskap och synpunkter som finns, dels att ge berörda möjlighet till insyn och påverkan.

Planen var tidigare ute på samråd 20 mars till 1 maj 2024 och då fanns också möjligheter att komma med synpunkter. De inkomna synpunktera har sammanställts i en samrådsredogörelse och utifrån inkomna synpunkter har en granskningsversion av planen tagits fram.

Granskningshandlingar

Lämna synpunkter på granskningshandlingarna

Lämna gärna dina synpunkter via vårt digitala formulär:





Du kan också skicka synpunkter till kommun@lysekil.se eller via post: Lysekils kommun, Avdelningen för hållbarutveckling Kungsgatan 44, 453 80 Lysekil.

Ange ditt namn, fastighet, adress, mailadress och diarienummer SBN 2024-000049.

Synpunkter på förslaget ska lämnas senast 20 oktober.

Har du frågor eller funderingar?

Du är alltid välkommen att kontakta oss.

Kontaktcenter Lysekils kommun
Telefon: 0523-61 30 00
E-post: kommun@lysekil.se