Meny

Dela sidan på sociala medier

Succé för Lysekils kundklubb

Bild av registreringsterminal för Lysekils kundklubb.

Lysekils kundklubb som lanserades i juni har redan många medlemmar.

Kundklubb Lysekil som lanserades den 9 juni i år har blivit en succé. Handlarna har gjort ett jättejobb med att registrera nya medlemmar, ordna med skyltning, göra olika kampanjer och skapa erbjudanden som främjar den lokala handeln.

Aktiv kommun

Vid ett avstämningsmöte informerades kommunens tjänstemän om nuläget kring Kundklubb Lysekil och projekt Urban Platsinnovation.
- Vi har ingen annan kommun som är så aktiv i kundklubbssamarbetet som Lysekils kommun, sa Kristian Gustavsson, försäljningschef på FILLit vid ett avstämningsmöte förra veckan.

Utvecklar klubben

I veckan ska handlarna träffas för ett avstämningsmöte med kundklubbens leverantör FILLit för att se hur man kan utveckla kundklubben.

Här kan du läsa mer om Klubb Lysekil och se vilka butiker som medverkar: http://lysekil.medlemsklubb.se/länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Om projekt Urban Platsinnovation

Kundklubben har tagits fram i ett samarbete med projekt Urban Platsinnovation. Urban Platsinnovation är ett projekt som arbetar för att få mer kunskap om hur centralorter kan utvecklas för att bli mer attraktiva för både invånare och besökare.

Syftet är att öka konkurrenskraften och innovationsförmågan hos handeln och upplevelsenäringen för att skapa ett mer levande centrum. Projektet omfattar Högskolan Väst, Lysekils kommun, Strömstads kommun, Trollhättans stad, Uddevalla kommun, Åmåls kommun samt Fredrikstad kommune som är projektets norska partner.

Urban Platsinnovation delfinansieras av EU-medel via Interreg Sverige-Norge som är en del av Europeiska regionala utvecklingsfonden. Projektet pågår till och med september 2018. Läs mer om projektet här.öppnas i nytt fönster